Hae
Sormet Suuhun

Vauvan vegaaniset härkäpapupihvit

Eilen tein koko perheelle vegaanisia pihvejä härkäpapurouheesta. Olin ihan unohtanut tämän monikäyttöisen härkäpapurouheen kunnes näin sitä kaupan hyllyllä. Härkäpapurouheessa on paljon kuitua ja proteiinia, ja vain vähän rasvaa. Lisäksi härkäpapu on mainio Suomessa kasvava palkokasvi, jonka käyttö on myös ekologista. Härkäpapupihvit maistuvat hyvin sellaisenaan vaikkapa riisin kanssa tai hampurilaisen välissä. Kumpikin poikamme söi näitä mielellään, eikä Leon söi kaksi kappaletta. Loput laitoin taas pakastimeen. Näitä pihvejä on hyvin helppo ja nopea tehdä, täydellistä arkiruokaa siis! Pitääpä keksiä muitakin reseptejä härkäpapupapurouheesta. Jos härkäpapuvalmisteet eivät ole tuttuja, kannattaa kokeilla myös valmistuote Härkistä, tosin siinä on vähän liikaa suolaa alle 1-vuotiaalle.

 

Sormiruokailijan härkäpapupihvit

 

 

Mitä tarvitset:

– 2 dl härkäpapurouhetta
– 4 dl vettä
– 1 dl vehnäjauhoja
– 1 keskikoinen porkkana
– 1 valkosipulin kynsi
– Kevätsipuli varsineen tai puolikas sipuli
– 1 tl paprikajauhetta
– 1 tl mustapippuria

 

Vaiheet:

1. Keitä härkäpapurouhetta vedessä 10 minuuttia.
2. Raasta porkkanat hienoksi.
3. Kuullota sipuli ja valkosipuli.
4. Sekoita kaikki ainekset keitetyn härkäpapurouheen sekaan kattilaan.
5. Laita taikina tekeytymään jääkaappiin puoleksi tunniksi.
6. Muotoile suoraan pannulle seoksesta pihvejä
7. Paista pihvit kummaltakin puolelta tilkassa oliiviöljyä tai kookosöljyä, tai paista 200 asteissa uunissa 15 minuuttia.
8. Tarjoile sormiruokailijalle mieleisten lisukkeiden kanssa.

 

Sormet suuhun ja bon appétit!

 

Muita sormiruokareseptejäni löydät #sormiruokaresepti-tunnisteella blogista.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *